piątek, 21 maja 2010

Placek z rabarbarem




Wczoraj miałam koszmarny dzień, bo trwa powódź i u moich rodziców nie było wesoło, ale wały trzymają i teraz woda zaczyna powolutku opadać.

Troszkę się wyluzowałam i poszłam na targ do moich ulubionych pań zapolować na jakieś warzywka.

Patrzę, a tam taaaki rabarbar! I stanał mi przed oczami placek z rabarbarem!

Znalazłam taki szybki przepis:

Składniki
250 g margaryny
1 szklanka cukru
3 łyżki wody
2 jaja
2 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
owoce (rabarbar, wiśnie, jabłka lub inne)

Margarynę z cukrem i wodą rozpuścić w rondelku (nie gotować).

Po przestudzeniu dodać jajka, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i dokładnie zmiksować.

Ciasto wylać na wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą lub mąką średniej wielkości prostokątną blachę.

Na wierzchu delikatnie poukładać obrane i pokrojone w cząstki owoce. Najsmaczniejsze ciasto wychodzi chyba z rabarbarem albo wiśniami, ale mogą to też być jabłka, cząstki brzoskwiń lub owoce mieszane. Układamy je w niewielkich odstępach od siebie, tak aby ciasto miało szansę wyrosnąć.

Pieczemy je na złoty kolor w temperaturze ok. 180-200 stopni.
Gotowe obficie posypujemy cukrem pudrem. Jest smaczne na ciepło i na zimno.

Przepis jest autorstwa Netusi z grupy pl.rec.kuchnia



Ależ to pyszne! W ogóle najlepsze ciasto, jakie zrobiłam w ciągu ostatnich miesięcy!

Polecam, bo teraz rabarbar rośnie w ogródku! Świeży, lokalny i soczysty!!!


Wrzuć na Facebook'a   Dodaj link do swojej strony   Bez chemii - start 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz