czwartek, 11 marca 2010

Ocet jablkowy - wlosy i twarz



Dzisiaj rano wstałam, umyłam włosy i uwaga! Spłukałam roztworem z octu jabłkowego :)

Roztwór octu jabłkowego do płukania włosów:
- 2 łyżki octu jabłkowego (najlepiej własnej roboty)
- litr letniej wody

Wymieszać i spłukać włosy (potem już nie spłukiwać).

Roztwór pachnie octem, ale zapach nie utrzymuje się na włosach. Jak działa? Włosy mają być bardziej zdrowe, błyszczące, gładkie (ocet zamyka łuskę włosa), łatwiej się rozczesywać. Jak zadziałało u mnie? Włosy były bardziej miękkie niż zazwyczaj, ale poza tym nie widzę wielkiej różnicy :) Układały się dobrze.

Jeśli już jesteśmy przy temacie octu, to jest taka książka Julie Townsend „Ocet. Różne rodzaje octu i ich zastosowania”. Książka zawiera trochę przepisów, jak również zastosowania octu w kosmetyce, medycynie i do czyszczenia. Całkiem ciekawe :) Jest też książka tylko o occie jabłkowym: Margot Hellmiss "Ocet jabłkowy dobry dla zdrowia", ale tej nie posiadam :)

Idąc za ciosem postanowiłam przygotować sobie tonik z octu jabłkowego. Poniżej przepis, ale zaznaczam, że mój tonik jest w proporcji 1:5, nie 1:3. Najpierw sprawdzę delikatniejszy roztwór :)

Tonik do twarzy z octu jabłkowego (cera tłusta):
30 ml octu jabłkowego
90 ml wody (chłodnej przegotowanej albo mineralnej niegazowanej)

Sposób przygotowania:
Mieszamy wodę z octem w ciemnej butelce, za pomocą wacika rozprowadzamy na skórze. Tonik przechowujemy w lodówce. Jeśli nasączymy wacik taką miksturą i położymy na twarzy na kilka minut, pory skóry widocznie oczyszczą się.


Tonik zrobiłam i przetarłam twarz przed pójściem spać. Podobno na dzień ten tonik się nie nadaje, bo czyni skórę wrażliwszą na słońce i można się zwyczajnie poparzyć. Teraz jest wprawdzie zima i nie powinno nic się stać, ale po co ryzykować. Będę obserwować jak używanie toniku wpłynie na me lico i dekolt.

19 komentarzy:

  1. Kurcze, Sylwka! Ale sie rozkrecilas :) Ja wlasnie mam zamiar przestawic sie na handmade kosmetyki, sama nie mam jednak czasu ich robic ale na Etsy jest zatrzesienie.

    A co do octu jablkowego - mi pomogl schudnac, nie czulam sie po nim glodna a i skora+wlosy wygladaly zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozesz napisac co robiłas z tym octem, ze schudłas??? Piłas jakis roztwor z niego???

      Usuń
  2. polecam ocet jabłkowy na włosy. nie wierzyłam dopóki sama nie spróbowałam:) miałam wypadające włosy, matowe, nie chciały się układać ani rozczesywać, przetłuszczające się i jeszcze do tego problem z łupieżem a po Anglii to już w ogóle była wielka masakra. Próbowałam już różnych szamponów nawet tych droższych co niby miały być lepsze. Na początku nie widać efektu ale im dłużej stosowałam tym bardziej się zmieniły. POLECAM nie dość że tanie to jeszcze taki efekt nie daje mi żaden reklamowany szampon ani farba do włosów. Teraz myśle żeby wypróbować ocet jabłkowy na twarz jako tonik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dzisiaj po raz pierwszy przepłukałam włosy roztworem z octu jabłkowego, efekt - puch na głowie i problemy z rozczesaniem. Dodam tylko, że mam ciężkie i tłuste włosy, więc z tego co zaobserwowałam mikstura ta trochę za bardzo je wysuszyła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam pozytywne właściwości octu jabłkowego. Przede wszystkim pozbawił mnie problemu z łupieżem. Ale na pewno to nie są jego wszystkie zalety.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja dzisiaj zrobiłam sobie płukanke z octu i miodu i włosy mam po tym jakies dziwne jak druty i nie wiem... :(:(:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zle zrobilas ze dalas miod..i dlatego tak ci wyszlo..tylko daje sie ocet z woda do tej plukanki :)

      Usuń
    2. nie dodaje sie miodu ....tylko woda z octem do tej plikanki :)

      Usuń
  6. trzeba stosować systematycznie, pzynajmniej 2 tyg

    OdpowiedzUsuń
  7. z tym ''widocznym oczyszczeniem''porów to jakic pic, no ale coz, zrobiłam to sie bede tym smierdziuchem nacierac wieczorami.

    OdpowiedzUsuń
  8. używam octu jablkowego w roztworze na litr wody ze dwie łyżki,to juz trwa jakies 3m-ce ale systematycznie dzien w dzien.fryzjerka powiedziala że te moje cienkie wloski lśnią i pozatym zageścily sie z deczka xD ful wypas polecam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja używam octu jabłkowego bio do picia rano na czczo,oczywiście jedna łyżka na szklankę wody- jest bardziej aromatyczny od zwykłego, czuć jabłka. Zwykły ocet jabłkowy który jest tańszy używam do płukania włosów. jedna łyżka octu na duży kubek zimnej wody, bez spłukiwania. Czasem dodaję do roztworu 2 krople olejku eterycznego z lawendy - by włosy ładnie pachniały, dodatkowo lawenda działa przeciwłojotokowo.

    OdpowiedzUsuń
  10. ja jeszcze nie prubowalam...ale jutro sprobuje bo mi wlosy strasznie wypadaja po ciazy moze ten ocet i na moje zadziala wlosy

    OdpowiedzUsuń
  11. ocet jabłkowy( zwłaszcza własnej roboty)zmiekcza wode i jest bardzo dobry na płukanie włosów ...no chyba ze ktos dysponuje czysta deszczówka..ta jest jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  12. wypadanie włosów po ciąży - właśnie szukam lekarstwa na to :( Mam włosy długie, do pasa i trochę szkoda mi je obcinać. Chyba spróbuję z tym octem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziecko nosi się w brzuchu a nie na głowie. I działać trzeba tak samo od wewnątrz. Problem jest na 90% hormonalny, bez lekarza ani rusz.

      Usuń
  13. ciekawa receptura i na pewno już dziś z niej skorzystam ;d
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  14. żadna eureka. Cokolwiek co jest lekko kwasowe się nada, nawet zwykły ocet spirytusowy. Szampon zasadowy, woda zasadowa w rurach. Więc podczas mycia szampon jest usuwany jedynie mechanicznie z głowy, bo się nie rozpuszcza w wodzie. Jak doda się kwasu do wody i przepłucze to kwas zwiąże cały detergent i włosy będą czyste. A tak to chodzimy przez cały dzień z szamponem na głowie w małych ilościach. To drażni skórę głowy, a do tego wysusza włosy. W ten sam sposób zatykamy pory na twarzy - mydłami i środkami to oczyszczania twarzy o zgrozo i zmywamy wodą, która wcale nie spłukuje! Sprzyja to stwardnieniu sebum wewnątrz mieszka i nagromadzeniu się go + poszerzeniu porów. Wystarczy zwylky ocet spirytusowy za 2 zł. Wystarczy przetrzeć delikatnie skórę twarzy octem po myciu, spłukać i po krótkim, kilku dniach nie ma zaskórniaków. Koszt = 2 zł, na niewiedzy farmaceuci robią kasę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzieki za wszystkie info :) przydadza sie... No i zaskorniAki tez by sie przydaly ;)

    OdpowiedzUsuń